9 Ağustos 2016 Salı

Vampirella Ne Okuyor: "Harry Potter and the Cursed Child"

Harry Potter kitaplarını üniversite yıllarındayken okumuştum. Tamam, aslında lisedeyken başlamış fakat bir türlü devam edememiştim. Ben ilk kitabını okurken, ülkemizde dördüncü kitabının reklamları dönüyordu. Üniversitedeyse kitapları art arda okudum ve son kitabın, Harry Potter and the Deathly Hallows/Harry Potter ve Ölüm Yadigarları'nın çıkışını tüm dünyayla birlikte bekledim. Tıpkı Rainbow Rowell'ın Fangirl'ünde olduğu gibi. Üstelik ben de son kitabı ilk okuduğumda hayran kalmamıştım. Seneler, seneler geçti ve şimdi şöyle bir dönüp baktığımda seride en çok okuduğum kitap olduğunu görüyorum. Çocukluğunu bildiğimiz karakterlerin gelişimi, ilk kez Hogwarts arazisi dışına sürüklenmeleri, "Toujours Pur" motto'lu Black ailesinin tarihi, Dumbledore'un asla anlatmadıkları, Voldemort'un engellenemez yükselişi ve ardından gelen Hogwarts Savaşı derken ister istemez serideki diğer kitaplardan farklı bir yere koymuş olmalıyım. Gittikçe kararan seride en karanlık kitaptı, sonu aydınlık olsa da.

Harry Potter and the Cursed Child'ı ilk duyduğumda o kadar da heyecanlanmadığımı itiraf ediyorum. Sonuçta bu bildiğimiz anlamda bir devam kitabı değil. Jo'nun tek başına oturup  kafa patlattığı, tek başına kaleme aldığı bir kitap değil. Üç kişinin bir araya gelip hayal ettikleri bir hikayenin, aralarından biri (Jack Thorne) tarafından sahneye uyarlanmış hali. Tiyatroda izlenmesi gereken bir Harry Potter oyunu. 

Kitabı bir gün okuyacağımı biliyordum ama sosyal medyayı saran spoiler'lardan korunmak için acele etmek gerekti.

Şu anda kitabın Act One, Scene Sixteen'deyim, yani kitabın %20'si geride kaldı ve beklentilerimin üstüne çıktığını memnuniyetle belirtebilirim.

Sahne ışığı sadece Harry Potter'ın oğlu Albus Severus'ın üstüne konmuyor ki öyle olsaydı... biraz sıkıcı olurdu diye düşünüyorum. Sanırım Draco Malfoy'un geek oğlu Scorpius çocuklar arasında favorim.

Üstünde konuşulacak çok şey var. Fakat bu yazıda olayları ve karakterleri irdelemekten kaçındım çünkü Türkçe baskısı çıkana dek okuyamayacak okurlara spoiler vermek istemedim. Bu arada YKY bu konuyla ilgileniyormuş, sosyal medyada duyurdular. 

Şimdi müsaadenizle kitaba kaldığım yerden devam ediyorum.

*Güncelleme: Kitabı bitirdim! Goodreads'teki yorumuma bakmak istersen, burada.
(11/08/2016)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...