20 Kasım 2015 Cuma

GO! Kitap: "Konuş Benimle Çok Yakında Raflarda"

Laurie Halse Anderson'ın Speak isimli kitabını mutlaka duymuşsunuzdur. Siz de henüz benim gibi okumadıysanız, işte harika bir fırsat.



Türkçe ismi "Konuş Benimle" olan metin, GO! Kitap etiketiyle şu ana dek karşımıza çıkan belki de en iddialı eser. Çocuk yaştaki Kristen Stewart'ın başrolde olduğu sinema uyarlamasını izleyip beğendiğimi hatırlıyorum. (Hatta şuralarda bir yerlerde bir yazım da var.) Birçok kez alışveriş sitelerinde orijinal metnini almayı düşündüğüm de oldu. Goodreads'te defalarca listelerin tepesinde görünce insan merak etmeden duramıyordu. 



Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu. Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu. Geceleri uyurken çenemi o kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu… Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?
Melinda Sordino’nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor. Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY’den kaçıp saklanamayacağını, O GECE’yi unutamayacağını anlayana dek…

Tercümesini Duygu Yücel'in üstlendiği ve editörlüğünü Nurten Hatırnaz'ın yaptığı kitap anlayacağınız üzere gençlerin yüzleştiği gerçek sorunlardan bahsediyor. 

Ne düşünüyorsunuz?
Okuyacak mısınız?

1 yorum:

  1. Dün ben de bir arkadaş haber verince öğrendim çıkacağını. Çok sevindim. Uzun zamandır bekliyordum ve aynen senin gibi elim orijinaline gidip geliyordu. Sen de bilirsin filmini çok severim :) Hemen okumalı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...