13 Kasım 2011 Pazar

30. İstanbul Kitap Fuarı: Fantastik Bir Değerlendirme




Bu sene otuzuncusu düzenlenen İstanbul Kitap Fuarı'nı ziyaret ettim. İşte bu yazımda, fuarda gezdiklerim ve gördüklerim yer alıyor. Gidemeyenler üzülmesin; az sonra gitmiş kadar olacaksınız.



Dex standındaki "siyah şapkalı kız". Gelecek sene vampir kılığında bekleriz.


 11 gün önce yayımlanan "Sessizlik" ışıl ışıl kapaklarıyla fuardaydı. 




Sevgili Jack Skellington da fuardaydı.





Fuarın ilk gününde, konuk ülke Mısır'dan gelen sanatçıların enerjik sahne şovu, fuar ziyaretçilerini coşturan, eğlendiren performanslar içeriyordu. (Eskiden bedava olan fuar, bu sene beş liralık giriş ücreti talep ediyor -öğrenciler/öğretmenler hariç- fakat şov devam edecekse ödemekte sakınca yok.) Bunu fuar karnesinin artı hanesine yazıyorum, tabii ki. Diğer yandan, fuar dediğin "gösteri" ağırlıklı olmalı diye düşünüyorum. Netice itibariyle, kitapları zaten internetten indirimli olarak edinebiliyoruz, fuarın %20 indirimli standlarının pek bir anlamı yok.



Böyle bir günde kitaptan daha fazlasını sunabilmeli yayınevleri. Örneğin; çeşitli kostümlerde görevliler, maskotlar, heykeller, büstler, gösteriler ve interaktif yarışmalarla fuar alanı renklendirilebilirdi. Bu önemli eksiğin giderilebilmesi için yayınevlerinin kesenin ağzını açmaları gerekiyor. Birçok yayınevinden alışveriş yaptım ama Dex'in minik rozetini saymazsak herhangi bir hediye ile de karşılaşmadım.

Umarım gelecek sene daha güzel ve daha eğlenceli bir fuar olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...