31 Mayıs 2015 Pazar

Alışveriş Notları: 7. Kocaeli Kitap Fuarı Özel

17 Mayıs'ta 7. Kocaeli Kitap Fuarı'ndaydım. 

Neler mi aldım?


Öncelikle pazar günü gitmeme ve girişin ücretsiz olmasına rağmen gayet sakin, ziyaretçilerin doyasıya standları gezip rahat rahat alışveriş yapabildiği bir fuardı demeliyim. İstanbul Kitap Fuarı'yla arasındaki en belirgin fark da buydu. Kitap severler fuara katılacağım diye ezilme tehlikesi yaşamadılar, sinirler gerilmedi, kimse kimseyle kavga etmedi. Kocaeli'de o gün hava da mis gibiydi, bol güneşli ve taptaze. 

Etkinlik adına pek bir şey yoktu gerçi. Orada bulunduğum sürece politika temalı, kendi görüşünü savunan insanların hiç ilgimi çekmeyen bir konuşması vardı. Fuarın web sitesinde birkaç yazarın imza gününün olacağı duyurulmuştu ve Ayşe Kulin'e hayır demem ama benim gittiğim güne denk gelmedi.

(Fuarda birkaç kare fotoğraf da çektim. İşte fuarın girişi ve salonlardan biri.)

Yukarıdaki karede asil şövalye Sir Eadwulf de Beaumais'nın yanında ise fuardan aldığım kitaplar duruyor. Sıralamak gerekirse:

  • 進撃の巨人/Titana Saldırı, Vol. 1 (by Hajime Isayama)
  • Haw (by Kemal Varol)
  • Kürk Mantolu Madonna (by Sabahattin Ali)
  • These Broken Stars/Benim Uzak Yıldızım (by Amie Kaufman)
  • Alienated/Yabancı (by Melissa Landers)
  • Преступление и наказание/Suç ve Ceza (by Fyodor Dostoyevsky)
  • Schachnovelle/Satranç (by Stefan Zweig)
  • The Darkest Minds/Karanlık Zihinler (by Alexandra Bracken)
  • Daughter of Smoke & Bone/Duman ve Kemiğin Kızı (by Laini Taylor)

Gördüğünüz gibi genç yetişkin romanları ve edebiyat eserlerinden oluşan harika bir karışım!

Bu yazıyı hazırlamadan önce Yakacık'taki poligona gittik, orada Hajime Isayama'nın 進撃の巨人/Titana Saldırı'sına ilk kitabıyla başladım, gerçekten harikaydı ve neden tüm dünyanın diline doladığını da anlamış oldum. (O gün çektiğim bir kare. Süper gözüküyor değil mi?) Yine listedeki Преступление и наказание/Suç ve Ceza, zamanında okul kütüphanesinden alıp süresi dolunca yarıda kalmış haliyle iade ettiğim kitaplardandı ve kitaplığımda bir kopyasının bulunması şarttı. Haw, internette dikkatimi çektikten sonra listeme giren kitaplardandı. Schachnovelle/Satranç ise dergide yorumlarını okuyup almak istediklerimden. GO! Kitap ve Parodi Yayınları'nı da fuara gitmişken mutlaka desteklemek istedim ki bizi kitaplarla buluşturmaya devam etsinler. Böylece standlarına uğradım ve eli boş dönmedim. = )

Ah, yine okuma listem büyüdü. Biraz daha hızlı okusam hiç fena olmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...