4 Aralık 2015 Cuma

Alışveriş Notları: Sony Xperia M5

Nihayet tam istediğim gibi bir telefon buldum.


Bir süredir kendime yeni bir Android telefon almak istiyordum. Samsung ve LG hariç (müşteri deneyimi temelli sebeplerim var!) diğer tüm markaları neredeyse tek tek araştırdım. Alacağım akıllı telefondan beklentim belliydi ve böylece yavaş yavaş Sony'nin Xperia ailesine göz atmaya başladım.

Son kararımı verip dün akşam aldığım Sony Xperia M5'in özelliklerini birçok sitede okuyabilirsiniz. Ancak kısaca özetlemek gerekirse, 21.5 mp arka ve 13 mp ön kameralı, 4K video çekebilen, MediaTek Helio X10 64 bit sekiz çekirdekli işlemcisiyle 2,0 GHz hız sunan, suya ve toza dayanıklı şık bir telefon diyebilirim. 

Biliyorsunuz ben fotoğraflarımı genellikle DSLR fotoğraf makinası ile çekiyorum. Ancak her zaman yanımda kamera taşıdığımı söyleyemem. Bu nedenle telefonun kamera kalitesi de benim için önemliydi. Henüz direkt gün ışığı altında çalışma fırsatım olmadı fakat bugün ev içinde yaptığım ilk denemelerde lensinden memnun kaldığımı söyleyebilirim. Dün gece loş ışıkta çektiğim fotoğraflarda bile iyi bir iş çıkartmıştı. (Çeşitli ışık koşullarında yeni fotoğraflar çektiğimde bu yazıyı güncellerim.)

Güncelleme: İşte buraya tıklayarak Yakacık'ta çektiğim bir kareyi görebilirsiniz. Fotoğrafı çekerken herhangi bir ayara dokunmadım. (Merak ediyorsanız, 5344x3008 ve 72dpi.)

Sony'nin telefonlara özel web sitesinde (bkz. Sony Mobile) M5'in ortalama bir kullanıcı için iki güne kadar pil ömrü sunabileceği de yazıyor. Henüz bunu test edecek kadar çok kullanmadım fakat sürekli oyun oynayan ya da sosyal medyada vakit öldüren biri olmadığım için pek sorun olacağını da düşünmüyorum.

Güncelleme: Ara sıra wi-fi bağlantısını açarak çeşitli sosyal medya ve haber uygulamalarını kullanmama rağmen gerçekten iki gün boyunca şarj etmediğim oldu. Ayrıca pil kullanımını artırmak için stamina, ultra stamina ve bildiğiniz düşük pil adlarıyla faydalı tasarruf modları da var. 


Ben telefonun beyaz renginden aldım ve tasarım ekibinin harika bir iş çıkarttığını düşünüyorum. Bana soracak olursanız estetik açıdan kusursuz. (Bazı editörler alt ve üst çerçevenin daha ince olması gerektiğini düşünüyorlar ancak ben daha önce artık küçük denilebilecek 4.3 inch'lik bir telefon kullandığım için bu ekran boyutundan memnunum.) Gümüş çerçeve detaylı, ince ve hafif bir kasası var.

Bu arada gittiğim iki büyük teknoloji markette de sadece gold seçeneği olduğundan bir telefon operatöründen almam gerekti. Ülkemize yeni geldiği için stok bilgisi aldıktan sonra alışverişe çıkmak zaman kazanmak açısından faydalı olacaktır.

Şimdi geriye sadece yeni yılda ülkemize 4G hizmetinin sunulmasını beklemek kalıyor. 

Bir sonraki alışveriş yazısında buluşalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...