17 Kasım 2012 Cumartesi

Özel Röportaj: Franny Billingsley

Thank you, Franny Billingsley!


Ülkemizde de yayımlanan Chime/Çan isimli romanın yazarı Franny Billingsley ile gerçekleştirdiğim röportaj karşınızda!

Vampirella: Çan'ı sadece beş kelimeyle tanımlayabilir misin?
Franny Billingsley: Suç ve suçtan arınma.

Vampirella: Bize biraz Briony'den bahset. Aranızda herhangi bir benzerlik var mı?
Franny Billingsley: Briony, benden oldukça farklı. İkimizde de olan ortak tek şey, şarkılara ve şarkı söylemeye olan sevgimiz ve ayrıca yazmaya da.

Vampirella: Sen de bizim gibi büyük bir genç yetişkin edebiyatı hayranı mısın? Bize en sevdiğin genç yetişkin kitaplarını söyle. Bu arada, Jessica Spotswood (Günahkar Doğan'ın yazarı) bana kitabını sevdiğini söyledi, belki de onun kitabını listene dahil etmelisin. =)
Franny Billingsley: Eh, bir süre önce Meksika'ya taşındım ve okumam aksadı. Buraya kitap getirtmek biraz zor. Fakat bir Kindle aldım (geçen hafta!) ve tahmin et neyi yükledim—Günahkar Doğan! Jessica'dan ve kitabından bahsettiğin için teşekkürler. Neyse, yani en son okuduğum kitaplar yeni kitaplar değiller. The Scorpio Races'ı sevdim. Tekrar Wintergirls ve White Darkness'ı okudum ki onları da sevmiştim. Okumamı bekleyenler ise There is No Dog, Grave Mercy ve Various Positions.

Vampirella: Yazın hayatını etkilemiş olabilecek, en sevdiğin yazar (ölü ya da hayatta) kim?Franny Billingsley: Belki I Capture the Castle'ı yazan Dodie Smith olabilir ki o kitaba gençken tapardım ve hala tapıyorum.

Vampirella: Yazar olmanın en iyi ve en kötü yanları neler?
Franny Billingsley: İkisi de aynı, yani ne yaptığını bilmemek. Keşif yolculuğuna çıkmak harika fakat bazen haritanın olmaması da çok kötü! Ormanda dolanıyorsun ve kaybolduğunu sanıyorsun ama bazen akabinde, tüm yol boyunca aslında doğru yöne gittiğini anlıyorsun.

Vampirella: Türkiye'deki hayranlarına söylemek istediğin herhangi bir şey var mı?
Franny Billingsley: Muhtemelen Çan için iki ek kitap çıkacak.

1 yorum:

  1. Malesef her yazar bir Ilsa değil. Cevaplardan da anlaşılıyor. :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...