2 Ağustos 2013 Cuma

Vampirella'nın Kitap Kulübü #01 - "Beklentiler: Düşük/Yüksek"

Bu ilk aktivitede, kitabı "ilk defa okuyanlara" yönelik tartışma soruları yer alıyor. Bu sorular dahilinde siz de yorumlarınızı iletebilirsiniz. Eğer benim gibi kitabı daha önce okuduysanız, hatıralarınızdan yararlanarak yazabilirsiniz. = )




İşte sorular:

1. Bu kitabı almanı sağlayan neydi? Neden bu kitaba yöneldin?
2. Kitabın Türkçe baskısında arka kapakta tanıtım yazısı yok. Sadece ön ve arka kapağa bakarak, bu kitabın nasıl bir şey olmasını umuyorsun? Tahminlerin neler?
3. Daha önce hiç Cassandra Clare kitabı okudun mu?
4. Kitabı almadan önce internetteki yorumlara/eleştirilere göz attın mı?
5. Genel olarak, beklentin düşük mü yüksek mi?



Benim cevaplarım:

1. Kitabı ilk çıktığında, zamanında sürekli alışveriş yaptığım "sokak kitapçısından" almıştım. (Kesinlikle korsan değil, sadece dükkanları yoktu.) Kitabın ciltli olması, kapağının gerçekten muhteşem olması kitabı elime alıp incelememe neden olmuştu. İnceleme demişken, karanlıktı ve ortam müsait değildi, sadece elimde çevirip durmuştum. = )
2. Kapaktaki çocuğun melek olup olmadığı akla geliyor, ister istemez. = ) İlk tahminlerim ön kapakta resmedilen çocukla ilgili bir kitap olduğu; muhtemelen doğa üstü güçleri var ve bunlar bir şekilde kitabın adıyla ilintili. Arka kapaktaki yazılar bu kitapla alakasız olduğu için okumaya zahmet etmemiştim. Benim en çok ilgimi çeken kapağın muhteşem mavi renk tonu içinde parlayan küçük melek kolyesi olmuştu sanırım.
3. Bu kitabı satın aldığımda hayır, okumamıştım. Hatta sanırım öykülerini de okumamıştım o zamanlar. Fakat ABD'de çok meşhur bir genç yetişkin yazarı olduğunu biliyordum. Bu nedenle, yazarın tarzını da merak ediyordum.
4. Hayır, yorumlardan haberim yoktu.
5. Yüksek! Kesinlikle elimde tuttuğum kitabın kötü olacağını düşünmemiştim. Sadece, belki bazı noktalarda sıkılırım diyordum, çünkü toplam 532 sayfadan oluşuyor.


4 yorum:

  1. Kitabı daha önce okuduğum için eski hatıralarımdan yola çıkarak yazıyorum. Geçelim cevaplara =)
    1.Gazetede tesadüf eseri küçük bir tanıtım yazısıyla karşılaştım. İlgimi çekti ve bana yılbaşı hediyesi almak isteyen bir arkadaşım vardı. Ne istediğimi sorduğunda bu kitabın ismini verdim. =)
    2.Ben gazetedeki tanıtım yazısına bakarak bir şans vermiştim. Doğaüstü olayların olduğu anlaşılıyor ve benim için doğa üstü olayların olması o kitaba bir şans vermeme yeter.
    3.Bu kitaptan önce başka bir kitabını okumamıştım. Ama adıyla sık sık karşılaşıyordum.
    4.Yorumlardan hiç haberim yoktu.
    5.Daha elime alır almaz beklentilerim oldukça yüksekti. Hiç de hayal kırıklığına uğramadım. =) Daha sonra Cassandra favori yazarım oldu.

    YanıtlaSil
  2. Kitabi daha once okuyup Mekanik Prenses hatta City of heavenly fire icin geri sayanlardanim,cevaplara gelince...
    1.Olumcul oyuncaklar sersini okudugumdan daha cok golge avcisi gormek beni kitaba yonelten seydi.
    2.Kitapta tanitim yazisi oup olmadigina bakmamistim sanirim.Sanirim bunu bu soruyu okudugumda idrak ediyorum,eh insan hedefe kilitlenince;)
    3.Evet,olumcul oyuncaklar serisinin cevirisi yapilmis kitaplarini okumustum.
    4.Evet,Kitap almadan herzaman bloglari okurum fakat az sayidaki blogger in fikrine guvenirim,Mekanik prens yorumlarini da okudum ama cok kotu yorumlarla karsilassaydim da bu kitabi okurdum.
    5.YUKSEK,hem de cok,heyyyooo okuyacak bir seri daha hem de Cassandra seklinde yuksekti hem de:)

    YanıtlaSil
  3. 1. Bu kitabı almanı sağlayan neydi? Neden bu kitaba yöneldin?
    Diğer serinin bir kısmını okuduğum için ve ve biraz da arkadaşım tavsiyesi.

    2. Kitabın Türkçe baskısında arka kapakta tanıtım yazısı yok. Sadece ön ve arka kapağa bakarak, bu kitabın nasıl bir şey olmasını umuyorsun? Tahminlerin neler?
    Daha önce yarısınakadar okuduğumdan güzel olduğunu biliyordum. Aynı yerleri okumak azıcık sıksa da sonrra yine tempoyu buldum.

    3. Daha önce hiç Cassandra Clare kitabı okudun mu?
    Evet, diğer seriden okumuştum.

    4. Kitabı almadan önce internetteki yorumlara/eleştirilere göz attın mı?
    İlk çıktığı zamanlardı pek nete takılmıyordum ama şimdilerdeyorumları görünce okuyorum.

    5. Genel olarak, beklentin düşük mü yüksek mi?
    Çok yüksek tutmadım ki yazar fazlasıyla karşılıyor, şimdilik.

    YanıtlaSil
  4. Mertcan Ölçer5 Ağustos 2013 14:52

    1. Bu kitabı almanı sağlayan neydi? Neden bu kitaba yöneldin?
    Bu etkinlik için aldım. Diğer seriye başlamıştım, güzeldi fakat nedense OHA 2. KİTABI ALMAM GEREK!!! dedirtmemişti. Şimdi ise bir şans verdim ve güzel gidiyor.

    2. Kitabın Türkçe baskısında arka kapakta tanıtım yazısı yok. Sadece ön ve arka kapağa bakarak, bu kitabın nasıl bir şey olmasını umuyorsun? Tahminlerin neler?
    O siyah sert sayfa üzerinde tanıtım çok iyiydi FAKAT FAZLA AÇIKLAYICIYDI. Bir daha okumam herhalde bu serinin kitap açıklamalarını. Kitabın konusu güzel yani, aynı diğer seride olduğu gibi bir dünya yıkılma şeysi vs vs. var. Eğlence amaçlı okunur işte anlayacağınız.

    3. Daha önce hiç Cassandra Clare kitabı okudun mu?
    Evet, Kemikler Şehri. Fazla benzer gelmez umarım...

    4. Kitabı almadan önce internetteki yorumlara/eleştirilere göz attın mı?
    Nope, sana güvendim Vamp. :D Hehehe.

    5. Genel olarak, beklentin düşük mü yüksek mi?
    Yüksek. Ya demek istediğim Kemikler Şehri'ne benziyor mu? Kesinlikle. Ama içteki olaylar daha farklı sanki. Farklı bir macera... Bilemiyorum. Güzel olacak gibi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...