31 Aralık 2014 Çarşamba

3 Blogger İle Noel Babayı Beklerken

Geçen sene yaptığımız etkinliği hatırlıyor musun? Sanırım gelenekselleşiyor!



Evet, Noel Baba belki sadece Noel'de gelir ama biz onu ister istemez yılbaşıyla özdeşleştiren toplumlardanız. O halde, etkinlik başlasın. 


İşte etkinliği düzenleyen bloglar:




Vampirella'nın Soruları:

1. Öhöm! 2014'te iyi bir okur oldun mu? 

Bir bakalım... Toplam 64 kitap okudum. Uzun süredir okumak istediğim bazı eski kitapların yanı sıra kurgudışı kitaplar da okudum. Sanırım fena bir okur değildim. 

2. Peki, yeni yılda okumak istediğin ilk kitap hangisi bakalım?
Okunacaklar listemi temizlediğim için sanırım yine oradan bir kitap seçip başlarım. Aklımda Murathan Mungan'ın Mutfak'ı var. Aslında One Piece serisine de devam etmek istiyorum ama TBR Killing'i de ihmal etmemeliyim. 

3. Bir anlığına Noel Baba olduğunu düşün... Bu sene tanıştığın kurgusal karakterler arasında sadece bir kişiye hediye verebilecek olsaydın, kime ne verirdin?
A Monster Calls/Canavarın Çağrısı kitabındaki Conor'a bir hediye vermek isterdim. Bu konuda çocuk yaştaki Naruto ile yarışıyor gözümde. Hediye de oyuncak tren seti olabilir. Çünkü... Hangi çocuk oyuncak tren sevmez ki?

4. Neden onları seçmedin? (Hangi karakterlere kesinlikle hediye vermezdin?)
Black Ice/Siyah Buz'daki sinir bozucu karakterlere (yani baş karakter en başta gelmek üzere neredeyse tüm karekterlere) hediye yok. Sinir bozucu oldukları için ödüllendirecek değiliz ya. = )

5. Son sorum: Bir okur olarak yeni yıldan beklentilerini ve olmasını istediklerini bizimle paylaşır mısın?
Klasikler, modern klasikler... Bunlara daha çok ağırlık vermek isterim. Kitap konusunda 2014'te gayet seçiciydim ama 2015'te daha da seçici olmak ve bana bir şey katmayacak kitaplardan mümkün mertebe uzak durmak isterim. Çok ciddi takılacağım demiyorum... Bugüne kadar çok "idare eder" düzeyde kitap okudum ve geriye dönüp bakınca bu durumdan pek de memnun olmuyorum. Bir de yayınevlerinden daha kaliteli, daha ilgi çekici, okumaya teşvik edici kitaplar bekliyorum. "Kitap okumayı sevmiyorum," diyen insanların sayısı bu yolla azalabilir. Bir yerlerde herkese göre bir kitap var. 

Akın'ın Soruları:


1.  Kar topu savaşı için üç kişilik bir takım oluşturman lazım, iki tane takım arkadaşı seç?

Özel güçleri olan karakterler düşünüyorum... Rüdiger Von Schlotterstein (Der Kleine Vampir/Küçük Vampir serisi) ve Luffy (One Piece serisi) olabilir. Vampir Rüdiger, her şeyden önce uçabiliyor ve Luffy de "rubber man" zaten.


2. Yılbaşını evinde yalnız geçireceklere bir kitap önerir misin?

En sevdikleri kitabı, özellikle eğlenceli bir şeyse tekrar okumalarını öneririm.


3. Bir karakter Noel Baba olacak, bunun için kim uygun?

Aklıma hep uygun olmayacak karakterler geldi bu soruyu düşünürken. Okuduğum kitaplarda pek Noel Baba'ya uyacak tonton amcalar yok sanırım. Genç biri de olabilir tabii. İyi kalpli ve eğlenceli biri gerekiyor en azından... Boşver. En iyisi Prens Maxon Noel Baba (The Selection/Beni Seç serisi) olsun da gülelim biraz. = )


4. İlginç yılbaşı hediyeleri yapmak istiyorum. Bana yardımcı olacak birini tanıyor musun?

Eminim ki Bay Geppetto (Le avventure di Pinocchio/Pinokyo) sana yardımcı olacaktır.


5. Noel Baba'nın geyikleri kaçmış. Geyiklerin yerini tutacak bir şeyler bul. (Bir yaratık, bir büyü vb.)

Testral (Harry Potter serisi) olabilir.


E. Chainey'nin Soruları:




1. Bu sene okuduğun kitaplardaki en eksantrik karakter sence kimdi? Nasıl biriydi?

Jack (La Mécanique du cœur/Mekanik Kalp) olabilir.


2. Bu sene okuduğun kitaplardan seni en çok etkileyen kurgu hangi kitaba ait?

Kurgu olarak Invisible Monsters/Görünmez Canavarlar diyebilirim.


3. Bu yıl okuduğun kitaplardan seçtiğin birine bir şarkı atfetmek istersen bu hangi şarkı olurdu?

Hımm... Starcrossed/Yıldız Çarpması'ndaki Christy Marlowe'a beğeneceğini düşünerek -konuya da belirli bir açıdan uyumlu olarak- The Clash'in "Train in Vain" şarkısını armağan edeyim.


4. Noel Baba eğer sen olsaydın küçük bir çocuğa hangi kitabı hediye ederdin, neden?

Aklıma ilk gelen kitap: Winnie the Pooh. Masum, eğlenceli, dostluğa dair, macera dolu ve çocuklar açısından en önemlisi de resimli olması. = )


5. Noel Baba gelirken sana hangi kitabı/karakteri getirsin?

Karakter getirmesin. Korkunç! Kitap olarak... Okuduktan sonra saklamam ve korumam için dünyada sadece bende bulunacak bir kitap getirebilir... Fakat şimdi aklıma sorumluluğun ne derece büyük olacağı da geldi. 

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...