15 Eylül'de NYC'de düzenlenen Nielsen Summit, hem yayınevlerine hem de biz okurlara ilgi çekici veriler sundu.
Ocak 2014 ile Eylül 2015 tarihleri arasında genç yetişkinlere yönelik kitap satışlarının ABD'de %12.6, Brezilya'da %28 ve Çin'de %10 arttığını ortaya koyan Nielsen ekibi, ABD'deki yetişkinlere yönelik basılı kurgu ve kurgudışı kitapların satış oranlarının düştüğünü de belirtti. Çocuk kitapları satışı ise tam tersine artıyor. Son on seneye bakıldığında %40'lık bir yükseliş söz konusu.
Araştırmanın en çok ses getiren maddelerinden biri de genç yetişkin kitaplarının %80'inin yetişkinler tarafından satın alınması.
Araştırmanın en çok ses getiren maddelerinden biri de genç yetişkin kitaplarının %80'inin yetişkinler tarafından satın alınması.
Bu kapsamlı araştırma, kitapların nerelerde ve kimler tarafından satın alındığının yanı sıra okurların nelerden etkilenerek alışverişe başladığını da gösteriyor. Çoğunluk kitap satan dükkanlarda dolaşırken göze hoş gelen tasarımlara yönelmiş, film uyarlaması çıkan kitapları istemiş ve tabii ki Goodreads ve Twitter gibi sosyal mecraların etkisi altında kalmış.
Nielsen, bu program kapsamında hem yetişkinlerin hem de genç yetişkin yaş grubundakilerin görüşlerini almak üzere paneller düzenlendi. Yetişkinlerin katıldığı panelde okurlardan biri genç yetişkin kitaplarını tercih etmesinin sebebini "en büyük gelişimin çocukluk ve gençlik döneminde gerçekleşmesine" bağlayarak "karakterlerin zihnine girip onlarla birlikte büyümekten" keyif aldığını belirtti.
Peki, siz bu istatistikler hakkında ne düşünüyorsunuz?
Sizi genç yetişkin kitapları dünyasına yönlendiren temel sebep neydi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder