5 Ekim 2012 Cuma

Özel Röportaj: Jessica Spotswood

Thank you, Jessica Spotswood!



Geçtiğimiz günlerde ülkemizde de yayımlanan Born Wicked/Günahkar Doğan, kitap severlerin merakla beklediği fantastik romanlardan biriydi. Daha önce çekilişini de yaptığım kitabın yazarıyla, kısa ama hoş bir sohbet gerçekleştirme fırsatım oldu. İşte tüm konuştuklarımız şimdi burada!


Vampirella: Yazarların çoğunun erkan yaşta yazmaya başladığı biliniyor. Bize ne zaman ve nasıl yazmaya başladığını anlat.
Jessica Spotswood: Dördüncü sınıftayken yazmaya başladım; ilk hikayem büyükannemin ormandaki kulübesi hakkındaydı. İlköğretimdeyken binicilik dersleri aldım ve o zamanlar atlar hakkında hikayeler yazardım. Sonra, altıncı sınıftayken, Gone with the Wind/Rüzgar Gibi Geçti'yi okudum ve tarihe aşık oldum. Lisedeyken, ata binen ve sivil savaş döneminde Amerika'nın güneyindeki çiftliklerde yaşayan kızlarla ilgili birkaç tarihi roman yazdım.


Vampirella: Genç yetişkin romanlarını seviyoruz! Senin en sevdiğin genç yetişkin romanları hangileri?
Jessica Spotswood: Güncel fantastik kitaplardan favori ikilim Kristin Cashore'ın Bitterblue'su ve Franny Billingsley'nin Chime/Çan'ı. Çağdaş genç yetişkin olarak da Stephanie Perkins'in ve Miranda Kenneally'nin yazdığı herşeyi seviyorum ve favori yaz kitaplarım Trish Doller'ın Something Like Normal'ı ve Huntley Fitzpatrick'in My Life Next Door'uydu.


Vampirella: Bizlere en çok nerede yazı yazmayı sevdiğini söyle. Evindeki bilgisayarını mı kullanıyorsun yoksa özel bir yerde mi yazıyorsun?
Jessica Spotswood: Kesinlikle gece kuşuyum. Gece çok geç saatlerde ofisimde, genellikle de yeşil-sarı çiçekleri olan kanepeme yayılarak yazıyorum. Fakat yerel cafelerde röportaj yapıp, e-postalarımı cevaplıyorum. Oyun (tiyatro) yazarı olan eşimle öğleden sonraları buluşup, yazı yazıyoruz. Nerede olursam olayım, bolca çay içiyorum.



Vampirella: Cate Cahill ile aranda herhangi bir benzerlik var mı?
Jessica Spotswood: Cate ile ikimiz inatçı, patronluk taslayan kişileriz ve ikimiz de üç kız kardeşin en büyüğüyüz.


Vampirella: Türk hayranlarına söylemek istediğin herhangi bir şey var mı?
Jessica Spotswood: "Günahkar Doğan" Türkçe olarak yayımlanacağı için çok heyecanlıyım. Umarım keyfini çıkartırsınız!



Daha Fazla Genç Yetişkin Edebiyatı İçin VAMPİRELLANINGÜNCESİ’ni Takip Etmeye Devam Et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...