5 Ekim 2012 Cuma

Özel Röportaj: Jessica Spotswood

Thank you, Jessica Spotswood!




Geçtiğimiz günlerde ülkemizde de yayımlanan Born Wicked/Günahkar Doğan, kitap severlerin merakla beklediği fantastik romanlardan biriydi. Daha önce çekilişini de yaptığım kitabın yazarıyla, kısa ama hoş bir sohbet gerçekleştirme fırsatım oldu. İşte tüm konuştuklarımız şimdi burada!

Vampirella: Yazarların çoğunun erkan yaşta yazmaya başladığı biliniyor. Bize ne zaman ve nasıl yazmaya başladığını anlat.
Jessica Spotswood: Dördüncü sınıftayken yazmaya başladım; ilk hikayem büyükannemin ormandaki kulübesi hakkındaydı. İlköğretimdeyken binicilik dersleri aldım ve o zamanlar atlar hakkında hikayeler yazardım. Sonra, altıncı sınıftayken, Gone with the Wind/Rüzgar Gibi Geçti'yi okudum ve tarihe aşık oldum. Lisedeyken, ata binen ve sivil savaş döneminde Amerika'nın güneyindeki çiftliklerde yaşayan kızlarla ilgili birkaç tarihi roman yazdım.

Vampirella: Genç yetişkin romanlarını seviyoruz! Senin en sevdiğin genç yetişkin romanları hangileri?
Jessica Spotswood: Güncel fantastik kitaplardan favori ikilim Kristin Cashore'ın Bitterblue'su ve Franny Billingsley'nin Chime/Çan'ı. Çağdaş genç yetişkin olarak da Stephanie Perkins'in ve Miranda Kenneally'nin yazdığı her şeyi seviyorum ve favori yaz kitaplarım Trish Doller'ın Something Like Normal'ı ve Huntley Fitzpatrick'in My Life Next Door'uydu.


Vampirella: Bizlere en çok nerede yazı yazmayı sevdiğini söyle. Evindeki bilgisayarını mı kullanıyorsun yoksa özel bir yerde mi yazıyorsun?
Jessica Spotswood: Kesinlikle gece kuşuyum. Gece çok geç saatlerde ofisimde, genellikle de yeşil-sarı çiçekleri olan kanepeme yayılarak yazıyorum. Fakat yerel cafelerde röportaj yapıp, e-postalarımı cevaplıyorum. Oyun (tiyatro) yazarı olan eşimle öğleden sonraları buluşup, yazı yazıyoruz. Nerede olursam olayım, bolca çay içiyorum.


Vampirella: Cate Cahill ile aranda herhangi bir benzerlik var mı?
Jessica Spotswood: Cate ile ikimiz inatçı, patronluk taslayan kişileriz ve ikimiz de üç kız kardeşin en büyüğüyüz.

Vampirella: Türk hayranlarına söylemek istediğin herhangi bir şey var mı?
Jessica Spotswood: "Günahkar Doğan" Türkçe olarak yayımlanacağı için çok heyecanlıyım. Umarım keyfini çıkartırsınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...