8 Aralık 2012 Cumartesi

İnceleme: Başka Bir Dünya: Üçlü İttifak

Dünyaya neler oluyor böyle?


[O] Dünyanın intikam aldığını düşünüyor. İnsanlar yüzyıllar boyunca ona kötü davrandı, onu yaşanmaz hale gelene dek kirletti. İnsanlık her şeyi yok etmeden önce dünya bizim aleyhimize döndü.

Tüm kitabı tek bir cümleyle özetlemek gerekseydi, şöyle bir şeyler yazabilirdim: "Belki de ona o kadar kötü davranmamalıydık, çünkü şimdi dünya bizden intikam alıyor."

Bir yandan didaktik mesajlar verirken, diğer yandan hayal gücünü öven ve arkadaşlık, aile, aşk gibi önemli kavramları körpe beyinlere düşündürtmeyi amaçlayan Maxime Chattam, ortaya sürükleyici bir olay örgüsü koymayı da ihmal etmemiş.

Kitabın belki de en güzel yanı, yazarın dili. O size hikayesini anlatırken, sayfaları hızla çeviriyor ve akabinde neler olacağını merak ederek, çoğu kez kitabı elinizden bırakamıyorsunuz.

Gerek hitap ettiği yaş grubu, gerek kullandığı mitolojik temalar sayesinde okurken Rick Riordan'ın Percy Jackson'ını hatırlatmıyor değil. "Üç kafadar" arasından zeki kız Ambre ise zaman zaman Harry Potter serisinden Hermione'yi anımsatacak şeyler söylüyor. Kitabın, konusu itibarıyla Michael Grant'in Gone/Yoklar serisine de göz kırptığını belirtmek gerek.

Elimizdeki bu ilk kitap, "dünyanın sonu" temalı seri için iyi bir başlangıç. Özellikle, kitabın ana karakteri Matt gibi henüz 14 yaşındaki okurların daha çok ilgisini çekebileceğini düşünüyorum.

Puan: 3

5 yorum:

  1. Kitabı sevmiştim ve okurken benim de aklıma Percy serisi gelmişti. Hermione'yi düşünmemiştim ama şimdi düşününce gayet yerinde bir ifade gerçekten =)

    Yoklar serisini okumamıştım, güzel bir hatırlatma oldu. Konusuna tekrar dönüp bakayım en iyisi.

    Ellerine sağlık =D

    YanıtlaSil
  2. Demek ki Percy Jackson'a olan benzerliği konusunda tek değilim. = )

    YanıtlaSil
  3. Yalnız değilsin =) Kaldıkları adadaki yaşam tarzı, 3 kafadar arkadaş, Ambre-Matt ilişkisi.... böyle benzerlikler kitabı bana daha da sevdirdi =D

    YanıtlaSil
  4. Ben de istiyoruuum :P

    YanıtlaSil
  5. Vampirella 3 ve üstü puan verdiyse kitap iyidir. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...