29 Ocak 2014 Çarşamba

Alışveriş Notları: Farklı Türler (Part III)

En son beş ay önce kitap alışverişine çıkmıştım. Okunacak dünya kadar basılı kitabım biriktiği için bir süre kitap almayı aklıma bile getirmedim. Birkaç gün önce alışverişe resmi olarak geri döndüm. Neler mi aldım?


Okuduğum ilk Umberto Eco kitabı 13. yüzyılda Bizans İmparatorluğu'nda geçen Baudolino'ydu. Uzun bir süredir okumak istediğim Il Nome Della Rosa/Gülün Adı da sonunda kitaplığıma katıldı. Fakat ciltsiz bir baskıya 43 lira vermeye hiç niyetim olmadığı için 1993 yılı baskısını 2. el olarak aldım. Çeşitli siteleri gezdikten sonra sahibinden.com'da sadece 12 liraya bu kitabın yeni sahibi oldum. Hepimizin ortak kabusu kargo ücretini de PTT Kargo ile minimuma indirdim. 



PS3'de Antik Roma'da geçen ve meşhur Borgia ailesine karşı mücadele ettiğimiz Assassin's Creed: Brotherhood'u oynadıktan bir süre sonra tesadüf eseri Alkılçelen Kitaplar'ın AC çizgi roman serisini yayımladığını gördüm. Böylece, ilk D&R ziyaretimde satın aldım. Yayınevine sorduğumda serideki diğer çizgi romanları da yayımlamak istediklerini öğrendim. Fakat Oliver Bowden imzalı novelization'ların hak sahibi değillermiş. O romanları da dilimizde görmek hoş olurdu diye düşünüyorum. (Meraklısı İngilizce edisyonlarını yine D&R'larda bulabilir.)

Şimdi bu çizgi romana biraz daha yakından bakalım.





Kış günü çekilmiş bu karanlık fotoğraflarda bile görebileceğiniz üzere çizgi romanın baskı kalitesi harika. D&R'a gittiğimde küçücük bir şey beklerken karşıma büyük boy ve kuşe kağıtla çıkması beni sevindirmişti. Çeviri ve edit de gayet iyi. Biliyorsunuz ki birbirini tamamlayan unsurlardır. 

Bitmesin diye yavaş yavaş okudum ama gerçekten çok kısa Tanrım! Hemen ikinci kitaba ihtiyacımız var!   

*Goodreads'deki TBR listene çizgi romanın Türkçe basımını eklemek istersen, tıkla.  


Tabii ya, sen diğerleri gibi değilsin! Sen hep hayallerle yaşadın!

*Okuduklarınızı beğendiyseniz, Alışveriş Notları: Farklı Türler yazı dizime göz atın: 

3 yorum:

  1. Gülün Adı aşkına, ben de okuyacağım inşallah! Ah, benim de ev dolu roman ama almayı durduramıyorum bir türlü.

    Keşke Oliver Bowden'inki çıksa. Ben Martı Yayınlarının çıkarabileceğini düşünüyorum. Bir sormak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basılı okunacak kitaplarım şu anda çok fazla değil. 15 filan diye tahmin yürütebilirim. Tabii bir box set hariç. Asla okuyup bitiremediğim bir box set. = )

      Oliver Bowden, resmen oyunları oynamayanlar ya da çok sevip tekrar o hikayeleri yaşamak isteyenler için yazmış. Ben bir kitabının birkaç sayfasını okudum ve gerçekten çok iyiydi. Leziz bir çeviri ile yayımlansa şahane olur.

      Sil
    2. Evet, aslında yayınevlerinin dikkatini çekmesi lazım. Ben Face'den yazdım Martı'ya, bakalım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...