19 Nisan 2012 Perşembe

İnceleme: Yemin

Kast sisteminin hakim olduğu bir ülke. En ufak bir suçun dahi ölümle cezalandırıldığı acımasız bir rejim.




Bir Tedarikçi olarak, tüccar bir ailede dünyaya gelmiştim. İnsanların evrensel dili olan Anglesçe dışında Parshon bilmeme izin verilen tek dildi.

Parson anlamaya yatkın olduğum tek dildi.

Ama ben ötekiler gibi değildim.

Benim için bu yeraltı gece kulüplerinin tek cezbedici tarafı sınıf farkının olmaması, sosyal sınırların bulanıklaşmasıydı.

*Düşük dereceli spoiler alarmı.

Kadim büyüsüyle, çocuk yaştaki kızının ruhunu acımadan ele geçiren korkunç Kraliçe Sabara, kitabın daha ilk sayfalarında karşılıyor bizleri. Bu kan dondurucu görüntü akabinde, kitabın ana karakteri Charlaina ile tanışıyoruz. Doğuştan özel yeteneklere sahip olan genç kız, çevresinde duyduğu her dili tanıyor ve söylenenleri en ince ayrıntısına kadar anlayabiliyor. Fakat bu özelliğini canı pahasına gizlemek zorunda. Çünkü, her sosyal sınıf sadece kendini dilini ve -ihtiyaç duyduğunda- ortak dil olan Anglesçe'yi kullanabiliyor. Dahası, bu insanlar üst sınıftan biri konuşurken gözlerini başka yöne çevirmek, hatta başlarını eğmek zorundalar.—Aksi takdirde diktatör kraliçe yaşamlarını sonlandıracak emri verebiliyor.

Kitabın en ilgi çekici karakterinin Charlaina'nın hiç konuşmayan küçük kız kardeşi Angelina olduğunu düşünüyorum. Asilerin yağdırdığı bombalar şehre düşerken, ablasının kucağında taşıdığı bu sevimli ufaklığa üzülmemek, güvende olmasını dilememek elde değil. Onunla ilgili birtakım sırlar olduğunu roman boyunca hissediyoruz ve bazılarına da kitabın sonlarına doğru vakıf olabiliyoruz. Suskunluğunun ardında yatan neden ise gizemini koruyor.



Kimberly Derting, okuyucusunu sıkmamaya, aksiyonu (aynı şekilde romantizmi de) dozunda tutmaya ve gereksiz ayrıntılar vererek olayları dallandırıp budaklandırmamaya özen göstermiş. Anlatım sade ve olaylar son derece sürükleyici. Fakat yan karakterler için ayrılmış olan, üçünçü şahıs perspektifiyle aktarılan bölümler biraz daha uzun ve doyurucu olabilirmiş demeden edemeyeceğim.



Orijinal Adı: The Pledge
Yazar: Kimberly Derting
Anahtar Kelimeler: Distopya, İsyan, Büyü, Aşk.
Puan: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...