16 Ağustos 2014 Cumartesi

Özel Dosya: Sanatçı Ruhlar

Bu özel dosya tam da sana hitap ediyor sanatçı ruhlu okur! = ) Aşağıdaki genç yetişkin kitaplarının her birinin içinde sahneye çıkan ya da çıkmak isteyen gençlere dair birer öykü yer alıyor. 



Mesela tiyatro...

Kissing Shakespeare/Shakespeare'i Öpmek by Pamela Mingle


Dosyaya ülkemizde de yayımlanmış bir kitapla başlamak istiyorum. Kitap, evvela ismiyle ilgimi çekmişti ve mutlaka bir ara zaman ayırıp okumak istiyorum. 16. yüzyıla geri dönüp yeryüzüne ayak basmış en büyük sanatçılardan biri olan Shakespeare'i görecek bir baş karakterimiz varsa, neden olmasın? = )

Babe in Boyland by  Jody Gehrman 


Jody Gehrman'ın yazdığı her şeyi okuma isteği yaratacak muhteşem bir kitap. Komik ve keyif verici. Özellikle gender bender temasına ilgi duyanların göz atması gerekiyor. Yorumum burada.

Wondrous Strange/Fevkalede Tuhaf by Lesley Livingston 


Bu serinin ilk iki kitabı sessiz sedasız ülkemizdeki kitapçılara uğramıştı. Neredeyse hiçbir yerde bahsinin geçtiğini görmedim ama ana temamıza uygun ve o nedenle burada yer alıyor. Perilere de ilgi duyuyorsanız, birkaç sayfa okumakta bir sakınca göremiyorum. 

Will Grayson, Will Grayson by John Green & David Levithan


Muhtemelen bir gün dilimize kazandırılacağını düşündüğüm kitap, muhteşem David LevithanJohn Green ile buluşturuyor. Meraklısı YouTube'da yazarların kitabın birkaç sayfasını okumasını/canlandırmasını da izleyebilir.

The Trouble with Flirting by Claire LaZebnik 


Bu kitabın ön okumasını Google Play Kitaplar'da bulabilirsiniz. Ben öyle yaptım ve çok memnun kaldım. Daha ilk sayfalarda kahkaha attırmayı başaracak kadar eğlenceli. Zengin çocukların gittiği tiyatro kursuna gidemeyip kostümcünün yardımcısı olan baş karakteriyle keyifli bir okuma vaat ettiğine şüphe yok. Kitap, ayrıca Mansfield Park/Mansfield Parkı'nın modern bir uyarlaması.

Eyes Like Stars by Lisa Mantchev



Konuya uygun fantastik bir kitap daha. Bu kitabın farkı, yazarın hikayeyi tiyatro oyunu yazar gibi kaleme almış olması. Bir de süper kapak tasarımları.

The Perks of Being a Wallflower/Saksı Olmanın Faydaları by Stephen Chbosky


Saksı değilim ben! En çok bana soracaksınız, en çok bana! Öhöm. Filmini izlemiş ve kitabını okumak istemiştim. Belki de yakında okurum, kim bilir. Bu listede yer alma sebebi ise bir müzikale değinmesi. 


Ya da bale...

Dancing in the Dark by Robyn Bavati


Bu kitabı okuduğumda öyle çok beğenmiştim ki yazarıyla iletişime geçmiştim. Dini açıdan çok katı bir ailenin kızı, herkese ve her şeye rağmen hayallerinin peşinden gidip balerin olmaya çalışıyordu. Yorumum burada.

Dance of Shadows by Yelena Black


Okurken aklıma Black Swan/Siyah Kuğu filmini getiren harika bir kitaptı. Baleye de ilgi duyuyorsan, fazla bekletmemelisin. Yorumum burada.

Aklına gelen kitap olursa, listeye eklemeyi unutma. = )

Herkese keyifli okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...